rss
bohócdoktorok, adó 1% adóbevallás, beteg gyermekeknek, adó 1 százalék
  • Vissza a természetbe! – Járjunk mezítláb!

  • Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió

    Vissza a természetbe! – Járjunk mezítláb!5 Tanács lábunk egészségéért. A civilizált élet nagyon sok korlát közé szorítja a modern embert, amely kedvezőtlenül befolyásolja életminőségünket, egészségünket. Gondolta volna, hogy a cipő is lehet ilyen börtön a lábnak? Dr Péntek Évát a Karitáció Alapítvány szakértőjét kérdeztük arról, hogy mit tehetünk lábunk egészségéért. A láb bonyolult szerkezet, több mint 26 csont, izmok és inak jól megtervezett funkcionális egysége, mérnöki pontosságú boltozatos ívei segítségével viseli az egész test súlyát, csillapítja járás közben a testet, s különösen a gerincoszlopot érő ütéséket. azonban ha ez az egyensúly felborul, az izmok gyengék, a szalagok nem tartanak, a hosszanti, vagy a haránt boltozat ellaposodik, az kihat az egész test állapotára.

    bohócdoktorok támogatása adóbevalláskor adó 1 százalék felajánlással

    A láb bonyolult szerkezet, több mint 26 csont, izmok és inak jól megtervezett funkcionális egysége, mérnöki pontosságú boltozatos ívei segítségével viseli az egész test súlyát, csillapítja járás közben a testet, s különösen a gerincoszlopot érő ütéséket. azonban ha ez az egyensúly felborul, az izmok gyengék, a szalagok nem tartanak, a hosszanti, vagy a haránt boltozat ellaposodik, az kihat az egész test állapotára.

    A cipő nem kis mértékben gátolja és nehezíti a láb funkcióinak betöltését.

    A magas sarkú cipő, hiába csinos, bizony instabil. Viselése közben megváltozik a testtartásuk, súlyvonalunk előre helyeződik, a lábfej elülső részére terhelünk jobban, a térd terhelése is jelentősen növekszik, az Achilles ín megrövidül, a boltozatok elvesztik tompító szerepüket. A medence megváltozott helyzete, a hasizmok renyhesége derékfájáshoz vezet.

    Azonban a lapos talpú cipővel sem járunk feltétlenül jobban, ha már van probléma a boltozatokkal, érdemes megfelelő lengéscsillapító párnázottsággal ellátott cipőt választani, hogy óvjuk gerincünket az ütődésektől.

    Mit tehetünk lábunk egészségének megóvása érdekében?
    1. Járjunk minél többet mezítláb! Még a városi környezetben is találhatunk alkalmat erre. Parkokban, játszótéren dobjuk le a cipőt! gyermekeinket se kényszerítsük idő előtt cipőbe, engedjük őket különböző felületeken, homokon, kavicson, fűben mezítláb szaladgálni. Had erősödjenek meg a kis talpacskák izmai.
    2. Legyen divat az egészség! Nem feltétlenül az aktuális trendek szolgálják testi-, lelki harmóniánkat. A tűsarok helyett válasszunk lapos, jól kialakított, kényelmes cipőt, melyben a lábujjak is szabadon mozoghatnak.
    3. A gyerkőcökkel együtt naponta tornáztassuk a lábat. Nagyon jó móka lehet lábujjakkal apró tárgyakat, pénzérméket felszedegetni a földről. Vajon melyikünk lesz az ügyesebb? Ki tud jobban lábujjhegyen vagy sarkon járni? A szennyes zoknit lábujjakkal megfogva is bele lehet ám dobni a kosárba!
    4. Ha kirándulunk, és egy patakocska csörgedezik mellettünk mindenképpen járkáljunk a hideg vízben a kavicsokon. Ez a Kneipp-kúra nagyon jót tesz a lábnak!
    5. Talpmasszázs otthon! Biztosan hallott már a reflexológia áldásos hatásairól, nyugodtan nekikezdhet otthon is a masszírozásnak! A gyerekek imádni fogják, és nagyon szívesen viszonozzák is, a kis kezecskék nagyon ügyes masszőrök.

    Egészségünkre!
    Dr. Péntek Éva
    Karitáció Alapítvány


    Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió
Beteg gyerekek gyógyításában 2008 óta vesz részt alapítványunk gyógyító bohócdoktor csapata.
A kórházi lábadozást a gyógyító és vidám bohócdoktor vizitek segítik, hogy a jókedv törjön előre, a gyógyulás ideje rövidebb lehessen.
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Miként szabadulhatsz meg felesleges kilóidtól?

    Fogyókúráztál már valaha? Ha a válaszod igen, akkor nagyon is jól tudod, hogy fogyni és utána megtartani a testsúlyt, nem könnyû dolog. Fontos, hogy fokozatosan érd el a megfelelõ szintet. Próbálj meg hetente fél-egy kilót leadni, egészen addig amíg el nem éred az egészséges súlyodat. Eltarthat egy darabig, úgyhogy fõ a kitartás!

  • Diszlexia a tanulási zavarok egy formája

    A diszlexia elnevezés használatos az olvasás elsajátításának zavarára, de már maga a szó is sokkal szélesebb fogalomra utal. A kifejezés ugyanis két tagból áll, az egyik a görög eredetû "disz", amely nehézséget jelöl, a másik a "lexia" a szintén görög eredetû "lexis" szóból, amely "szavakat, beszédet" jelent. Tehát szó szerint is a szavakkal kapcsolatos zavarról van szó, de ma már tudjuk, hogy a diszlexia ennél még összetettebb jelenség.

  • Gyermek szállítás kerékpáron KRESZ szerint

    Egyre többen szállítunk gyermeket színes, ponyvás, zászlókkal díszített utánfutókban . Valószínûleg azért, mert eddig még nem találkoztunk rendõrrel...

  • Hitvallásunk, hogy nevetni kell!

    Hitvallásunk, hogy nevetni kell!Nevetni jó! Egy viccen, a másik emberen, de legfőképp magunkon! Nem csak a hangulatnak tesz jót, hanem az egészségedre is befolyással van! Semmi sem gyógyít úgy, mint a mosoly és a nevetés. Ha könnyedebb lélekkel éljük a világot, azt mutatja: a szívünk a helyén, így fogalmazott Douglas Pagels. Ugye milyen jó, ha valaki mond egy klassz viccet? Vagy amikor már annyira nevetsz, hogy fáj a hasad tőle? Egy jó film, egy jó könyv, vagy akár egy vicces élethelyzet nagyon feldobja az egész napodat. A nevetés azonban nemcsak a hangulatra van hatással.

  • Tartáshibák megelőzése és kezelése a vakáció idején

    Tartáshibák megelőzése és kezelése a vakáció idejénA nyári szünidő alatt sokszor nagy fejtörést okoz a szülőknek a gyermekek elhelyezése, programjuk megszervezése. A tanév során gyermekeink nagyon leterheltek, minden nap cipelik, a kisebbeknél sokszor nehezebb iskolatáskát, egész nap görnyednek az iskolapadban. A tartáshibák kialakulásának legnagyobb része a mozgásszegény életmódból eredeztethető. Ha a vakáció során is csak otthon ülnek a négy fal között, ha egész napjukat a televízió, a számítógép társaságában, és mindenfajta egyéb okosnak mondott elektronikai eszközeikkel bíbelődnek, akkor borítékolható a hanyag tartás, s ennek következményei.

  • Rágás - fontos az anyagcsere megfelelõ állapotához!

    Gyakori probléma a megfelelõ rágás hiánya, mert nélküle a táplálék nincs megfelelõen elõkészítve az emésztés számára.

    Ugyanis a nyálban található amiláz szabdalja fel a molekulaláncokat, és teszi lehetõvé, hogy jobban el tudjon keveredni a táplálék a gyomor emésztõnedveivel.

  • Vissza a természetbe! – Járjunk mezítláb!

    Vissza a természetbe! – Járjunk mezítláb!5 Tanács lábunk egészségéért. A civilizált élet nagyon sok korlát közé szorítja a modern embert, amely kedvezőtlenül befolyásolja életminőségünket, egészségünket. Gondolta volna, hogy a cipő is lehet ilyen börtön a lábnak? Dr Péntek Évát a Karitáció Alapítvány szakértőjét kérdeztük arról, hogy mit tehetünk lábunk egészségéért. A láb bonyolult szerkezet, több mint 26 csont, izmok és inak jól megtervezett funkcionális egysége, mérnöki pontosságú boltozatos ívei segítségével viseli az egész test súlyát, csillapítja járás közben a testet, s különösen a gerincoszlopot érő ütéséket. azonban ha ez az egyensúly felborul, az izmok gyengék, a szalagok nem tartanak, a hosszanti, vagy a haránt boltozat ellaposodik, az kihat az egész test állapotára.

  • Az asztma tünetei és kezelése

    Asztmás állapotban a légutakat a hörgõ-nyálkahártya speciális gyulladása miatti duzzanat és a hörgõk simaizomzatának görcsös összehúzódása beszûkíti. A nehézlégzést és fulladást a kilégzés nehezítettsége okozza. Ennek elnyúlása miatt a beteg nem tud friss, oxigéndús levegõt beszívni.

  • Kókuszzsír

    A kókuszzsír mitõl más, mint a többi zsiradék?

    Ismerd meg a Gyomorégés, Fáradság, álmosság, rosszközérzetet, okait!

    Fáradság, álmosság, puffadás, rossz közérzet. A felmérések alapján az egészséges emberek 25-30%-ánál ezek a tünetek érezhetõk az étolajokkal készített ételek elfogyasztása után.

bohócdoktorok támogatása adóbevalláskor adó 1 százalék felajánlással