Átláthatóság
ÖN adta, MI pedig megmutatjuk! Alapítványunk kiáll az átláthatóság mellett.
Az átlátható szervezet kifejezés számunkra azt jelenti, hogy pénzügyileg és szakmailag is tiszta, egyértelmű és transzparens módon működünk. Mivel adományokból és támogatásokból tartjuk fenn az alapítványt, ezért nagyon fontos számunkra, hogy minden forinttal el tudjunk számolni. Az adományok felhasználásáról részletes szöveges és pénzügyi elszámolást készítünk. Támogatóink világos visszacsatolást kapnak adományuk felhasználásáról, ezenfelül tájékoztatjuk őket munkánk eredményeiről, aktualitásairól.
Alapítványunk mind adminisztratív működésében, mind kommunikációjában világos, az átlátható szervezet elvet követ. Az általunk közzétett adatok megfelelnek a valóságnak. Elkerüljük a félretájékoztatást. Mindent elkövetünk annak érdekében, hogy az adományozók tudatosan, megfelelő információk birtokában tudjanak adományozói döntést hozni, valamint, hogy adományuk az adományozó szándéka és a szervezet célkitűzése szerint hasznosuljon. Törekszünk a bizalom megőrzésére, rövid határidőn belül válaszolunk és intézkedünk, amennyiben kérdés vagy jogos panasz érkezik. Az adományok, támogatások gyűjtését tisztességesen, létesítő okiratának megfelelően, a meglévő és lehetséges adományozóinkat tiszteletben tartva végezzük.
Szervezetünk az adományozást követően a vállalt módon, honlapunkon és facebook oldalunkon tájékoztatja az adományozót az előre kommunikált ütemezés szerint az adomány felhasználásáról, hasznosulásáról. Az egyes adománygyűjtési akciók lezárását követően közzé tesszük az adományból a költségek hasznosulásának arányait, százalékosan, vagy összeg szerint mennyit fordítottunk az adott adományból a megnevezett célra, és mennyit az egyéb adománygyűjtéshez kapcsolódó költségekre.
Az átláthatóság jegyében az alábbiakban találja alapítványunk tevékenységének dokumentumait:
Gazdálkodással kapcsolatos információk:
- Éves beszámoló és közhasznúsági jelentés 2020
- Éves beszámoló és közhasznúsági jelentés 2019
- Éves beszámoló és közhasznúsági jelentés 2018
- Éves beszámoló és közhasznúsági jelentés 2017
- Éves beszámoló és közhasznúsági jelentés 2016
- Éves beszámoló és közhasznúsági jelentés 2015
- Nyomtatvány az 1% felhasználásáról (19KOZ)
- Nyomtatvány az 1% felhasználásáról (18KOZ)
- Nyomtatvány az 1% felhasználásáról (17KOZ)
- Nyomtatvány az 1% felhasználásáról (16KOZ)
- Nyomtatvány az 1% felhasználásáról (15KOZ)
- KSH jelentés 2019
- KSH jelentés 2018
- KSH jelentés 2017
Az adományozók a szervezet hivatalos irataiba (kivéve a személyes adatokat tartalmazó vagy más okból nem nyilvános iratokat) betekinthetnek előzetes időpont egyeztetés után. Időpont egyeztetés az info@karitacio.hu email címen.
Az adományozás átláthatóságával kapcsolatos információk:
A szervezet gazdálkodását a Karitáció Alapítvány kuratóriuma ellenőrzi, az alapítvány alapszabályának megfelelően a kuratóriumi taggyűlésen.
A kuratórium soron következő ülésének időpontja, meghívója: ITT érhető el.
Panaszkezelési szabályzat:
Partnereink számára lehetőséget biztosítunk információ kérésre, illetve panaszaik, észrevételeik, javaslatiak benyújtására. Panaszkezelési szabályzatunk ITT tekinthető meg.
A Karitáció Alapítvány magyarországi hitelesített átlátható szervezet-ek közé tartozik.
Átláthatósági adatok 2020-ban
A szervezet tevékenységeinek rövid leírása, éves költségvetés:
Az Alapítvány munkatársai, önkéntesei egész évben segítik a nélkülöző gyermekek, családok, idősek, betegek hétköznapjait, hogy a rendelkezésünkre álló élelmiszer, ruhák, könyvek, játékok a lehető legjobb helyre kerüljenek. Karitáció Alapítványról kiemelten fontos tudni, hogy minden tagját büszkeséggel tölti el, hogy civil szervezetekkel, cégekkel és magánszemélyekkel együttműködve több egészségügyi intézménynek is tudtunk eszközöket, használati tárgyakat adományozni.
A kórházi körülmények között való gyógyulás segítése kiemelt szívügyünk, a Karitáció Alapítvány Gyógyító Bohócdoktorai az országot járva tesznek meg mindent, hogy a sérült, beteg gyermekek napjait egy kis vidámsággal könnyebbé tegyék.
Adománygyűjtés módja:
Banki átutalás
PayPal utalás
Adhat vonal telefonos adománygyűjtés
SZJA 1 % fogadása
A visszajelzés módja, ideje:
Minden adománygyűjtés esetében az eredményekről az adománygyűjtések menüpont alatt az adott projektnél tájékoztatjuk az adományozókat a beérkezett adományok nagyságrendjéről és annak felhasználásáról, a projekt eredményéről.
Általános költségek 2020 évben | |
Költségtípus | Összeg (Ft) |
Bérleti díjak | 922 482 |
Energia, közüzem, hulladékszállítás | 317 312 |
Telefon, internet, mobil | 177 171 |
Postaköltség, futárszolgálat | 12 930 |
Anyagköltség: rezsi | 100 516 |
Üzemanyag | 71 874 |
Marketing | 377 279 |
Egyéb különféle marketing | 0 |
Máshova nem sorolható egyéb kiadások | 384 054 |
Máshova nem sorolható szolgáltatások | 607 384 |
Ingatlan karbantartás | 2 505 |
Könyvelés | 370 000 |
Banki költség | 57 075 |
Gépkocsi fenntartás, javítás, karbantartás | 91 534 |
Munkabér és járulék | 2 292 000 |
Önkéntesekre fordított költségek | 52 582 |
Kapott támogatások | 10 766 915 |
Adott támogatások | 7 403 096 |